Автор Тема: Изработка на зъбни колела  (Прочетена 136652 пъти)

Неактивен GreenHulk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 270
  • Пол: Мъж
  • Астронавигатор
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #30 -: Март 14, 2019, 04:53:15 pm »
Вероятно искат старото изделие за модел, за да му направят 3D сканиране/оцифровка за печатане с 3D принтер.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 089
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #31 -: Март 14, 2019, 06:51:13 pm »
Вероятно искат старото изделие за модел, за да му направят 3D сканиране/оцифровка за печатане с 3D принтер.
Почти никой не ползва тази техника за производство на прецизни изделия. Дори и чертежи не се правят от сканирани екземпляри, освен ако не ги ползваш за подложка. А сканирането на изделие води до пренасяне на износването и деформациите върху готовото изделие. Да не говорим за все още малката разделителна способност на тези устройства - грешка от 0.5 - 1 мм ще направи едно такова зъбно колело неработоспособно.
Старото изделие може да се ползва за сваляне на размери, след което новото се проектира в съответния софтуер и се подава за изработка от принтера.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 019
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #32 -: Март 09, 2020, 09:32:59 am »
Някой може ли да ме насочи, откъде мога да намеря комплект зъбно колело с ориентировъчен вътрешен размер Ф25 и външен от Ф50 до Ф70 /ситна резба/ с червячна ос или само червей, т.е. комплект на червячен редуктор?
Или може да стане и от някакъв отпадъчен двигател. Няма проблем да се поровя из боклуците за малко. Ще се дегизирам да не ме разпознаят.  ;)
От двигател за чистачки не става, много е нежен, пластмасов и ще се износи бързо.
Приемам дарения!  ;)

Нужен ми е за направа на серво-мотор. Червячния механизъм е по-безшумен.

Не знам дали има да се продават някъде стандартни комплекти или да търся някаква фирма, която произвежда по поръчка.

Активен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 307
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #33 -: Март 09, 2020, 09:38:42 am »
Предполагам тука ще ти бъде удобно:
http://www.radina-m.com/bg/worm-gears.html 

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 019
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #34 -: Март 09, 2020, 09:42:52 am »
А някой има ли представа сервоусилвателите на волана - електрическите как са направени. Дали не мога да ползвам механизъм от там? Нямам представа как е устроен...

Активен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 307
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #35 -: Март 09, 2020, 10:09:52 am »
Абсолютно идентичен е със предавката на волана спокойно можеш да им размениш местата. А и някой даже може би всички имат един планетарен редуктор като при стартерите. Мисля, че това би било перфектно решение за теб. Че и за една моя разработка тук за един приятел. Благодаря за идеята. Много ми помогна с нея.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 019
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #36 -: Март 09, 2020, 10:38:04 am »
Радико, нещо не те разбрах, бъди по-ясен. Кое е абсолютно идентично и какви места да разменя? Планетарен редуктор не ми трябва, казах червячен. В стартерите има планетарен, но предавателното им число е много малко - 4 пъти. Червячния има редукция около 70 пъти, колкото е броят на зъбите на колелото.

Активен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 307
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #37 -: Март 09, 2020, 10:51:07 am »
Самата рейка на кормилото се явява нещо като червячен редуктор.  Над него обаче в корпуса на електродвителя има допълнителен планетарен редуктор. Преди малко обаче погледнах не при всички е така. Тука ми попаднаха в полезрението едни рена едни тойоти при ко попито електродвигателя задвижва реиката през червячен редуктор. Примерно Тойота Ярис.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 019
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #38 -: Март 09, 2020, 10:59:08 am »
Нормално е двигателя да има планетарен редуктор, за да намали оборотите и увеличи въртящия момент. Аз също ще ползвам такъв двигател-редуктор, но готов. Въпросът е, че трябва да въртя големия двигател ротационно на + - 120 гр. Рейка не ми върши работа, а кръгло зъбно колело за червяк.

Активен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 307
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #39 -: Март 09, 2020, 01:29:22 pm »
Мисля, че при теб би се получило добре със една шпилова лебедка задвижвана от двигателчето и двата края на въжето вързани за мотора на лодката и да го завъртат наляво надясно. Или пък да монтираш дсигателчето на рамата на големия мотор а двата края на въжето да са прикрепени към двата борда.

Неактивен lda_has

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 323
  • Пол: Мъж
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Скайп: lda_has
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #40 -: Март 09, 2020, 05:48:10 pm »
EDM electronics защо се отказваш от планетарен редуктор. С какво захранване разполагаш (право или променливо)и каква мощност гониш. Колко оборота в минута  търсиш. Като се прибера ще потърся и ще ти дам предложение.

Неактивен lda_has

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 323
  • Пол: Мъж
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Скайп: lda_has
Re: Изработка на зъбни колела
« Отговор #41 -: Март 09, 2020, 06:19:51 pm »
EDM electronics ето това имам предвид на него е и сайта. При мене работят без никакъв шум и са доста яки. С обръщане на напрежението се обръща посоката на въртене, а с намаляване на напрежението се регулира до някаква степен оборотите.