Автор Тема: Изработване на детайли от полимерни материали  (Прочетена 50202 пъти)

Неактивен atos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 3 998
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #60 -: Ноември 14, 2019, 03:57:33 pm »
Току-що се сетих и за много по-лесен вариант - забъркваш някаква смола (от типа на епоксидните), с консистенция малко по-гъста от пчелен мед, топваш хубаво цялата глава, изправяш торпедото и оставяш да се стече по него. След изсъхване - шлайфай, полирай...каквото ти се ще :)

Става и с плексиглас, разтворен в коресилин или АМБ, важно е сместта да е гъста.

Неактивен lda_has

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 312
  • Пол: Мъж
  • Скайп: lda_has
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #61 -: Ноември 14, 2019, 05:43:26 pm »
И аз да се намеся и да предложа още една технология която ще направи нещото ударо- устойчиво и водно устойчиво. EDM electronics вземаш един чорапогащник от жената и го нахлузваш на нещото отгоре, после разтваряш силикон с ацетон и почваш да мажеш, може и силиконов латекс накрая когато изсъхне се получава силиконова обвивка с арматура. Понася удари и прави пълна изолация от влага. Другия вариант е да ползваш презервативи редувани с чорапогащник вършат същата работа. Последното го писах на шега но често го ползвам и работи.

Неактивен atos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 3 998
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #62 -: Ноември 14, 2019, 10:49:03 pm »
Ами...какво друго освен презервативи...с тази форма... :D
Хасково, издаваш си май ноу хауто за Харматура... ;D ;D ;D

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 246
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #63 -: Ноември 15, 2019, 08:51:55 am »
Колегиии..., няма да слагам ни презервативи, ни силикон армиран с дамски чорапи на моя DIY-страпон  ;D. То голяма перверзия ме подстрекавате да правя.  :D

Ще заварявам! - това е оригиналното решение.
Нещата трябва да стават по възможно най-бързия, най-лесния, най-оригиналния начин. Тия презервативи и силиконови обшивки са несериозни за моите разбирания. Как ще слагам презервативи, като от УВ-лъчите ще изгори за 2 часа? Ако ме види някой германец, италианец или извънземен, ще умре от смях и ще дава за лош пример българската инженерна мисъл.  :D А мен гърците като ме видят и ме уважават заради техническото оборудване, стават прави в лодките и ми козируват от уважение, и аз така ги поздравявам.  :D

Силикона пък как ще го боядисам, нали нещото трябва да има не добър, а безупречен външен вид, все едно излиза от завод на Мерцедес?  ;)

Няма по-добро решение от заварката, ще стане еднородно и най-здраво. После само една пила на фугата и край. Отвътре ще затапя тоя конус с кръг от ПВЦ и дори и да подаде някога, "кораба" няма да потъне.
Впрочем, видях че продават накрайник за пистолет за горещ въздух който служи точно за заварка - тесен процеп-фуния, съединен в края с тръбичка за подаване на пластмасовия електрод. Въпросът е, че струва 2 пъти по-скъпо от пистолета.  :D
Утре ще правя пробите с СМД-духалка.

Неактивен lda_has

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 312
  • Пол: Мъж
  • Скайп: lda_has
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #64 -: Ноември 15, 2019, 05:39:32 pm »
Леле мале тва всички се впрегнаха за презерватива. Като пиша презерватив сещайте се за гумени или латексови ръкавици и не да ги нахлузвате отгоре, а на скъпата апаратура. Вътре в "нещото" няма да се вижда и пак византийците ще се изправят на лодките да козируват.

Неактивен pathfinder

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 29
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #65 -: Ноември 15, 2019, 07:42:21 pm »
EDM electronics,
Моето предложение е, след като направиш заваръчния шев да армираш същия с ивица финна неръждаема мрежа с ширина около 1.5см. Окото на отворите е 1мм. Имам такава и мога да ти изпратя. По този начин лепят спукани автомобилни брони, но там мрежата е много груба с око около 5мм и много по-дебел материал, от който е изплетена мрежата. Слагаш ивицата върху заварения шев и я притискаш с нагрят плосък поялник до пропадането ѝ в пластмасовия детайл. При твоя случай всички ивици няма да тежът повече от 10 до 15гр. След това шлайфане, полиране и т. н. т. Гарантирам ти, че при удар ще се спука на друго място, но не и там където държи мрежичката. Другото е, че тя е неръждаема и ще издържи без проблем дори в солена вода. Ползвам често този метод за лепене на финни пластмасови детайли и съм доволен от резултата.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 246
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #66 -: Ноември 15, 2019, 08:45:45 pm »
Току що се връщам от проби на заваряване, удари на камък. Това ПВЦ не се топи, неговата верица, стои твърдо до момента, когато почне да изгаря. От твърдо състояние направо изгаря. Имам чувството, че това не е чисто ПВЦ, ами има някаква добавка, да издържа на температура и има резон, за да не се стапят тръбите от топлата вода - знаете, ако се развали бойлер и т.н., направо си мисля, че съм прав.

Пробвах с духалка-поялник ведно със стандартен поялник с човка за лепене на пластмаса, не е типичното ПВЦ дето друг път съм лепил с поялника. Аз забелязах още, като кривих отрязъците. Размеква се, но не се топи и не можа да се образува разлята заварка, ами става студена - афиф работа.

Пробвах на едни парчета с едно турско лепило на основа полиуретан с марка 610, много здраво ми се видя мострата в магазина, хем е доста твърдо, хем е гъвкаво. Пробвах и с друго лепило на основата на ПВЦ - Тангит. С него се лепи баш ПВЦ, много е здраво, но за запълване на фуги не съм сигурен, какво ще се получи. Сега съхне на мострите, утре ще гледам за какво иде реч.

pathfinder, благодаря ти за предложението, но нека първо видя дали въобще ще заварявам, утре пак ще пробвам за последно. Тъй като не се топи, едва ли ще мога да вкарам мрежа. Поялника ми е от най-добрите, бързо загряващ с цифров датчик за температурата и като наглася на 210 гр. едва-едва размеква. На 320 гр. вече топи, но както казах на трици. Оттам насетне почва да изгаря, но не се топи.

Телбод със сигурност ще вкарам, но мрежа ме съмнява, мрежа няма да може да влезе в това ПВЦ. И аз съм лепил навремето броня, но е друга пластмасата, тя се топи лесно, пак с поялник съм я лепил и също съм поставял мрежа.

Неактивен MTM

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 373
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #67 -: Ноември 15, 2019, 08:57:06 pm »
EDM пвц - то. Не се топи, нито се споява, едно с друго. От опит, го казвам...
 Най добре стругаря, да издълбае вътрешния диаметър на дървото...

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 246
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #68 -: Ноември 15, 2019, 09:11:41 pm »
презерватив ....... да ги нахлузвате ... на скъпата апаратура.
Електрониката ще бъде поставена в пластмасови херметични кутии и в тях поставено пакетче силикагел. Значи електроника пригодна за вода изисква доста труд, за да стане надеждна. А пък за морската вода е умножено по 3-4, направо е киселина, не черноморската, тя е почти сладка.
Преди две години щях да се подпаля в морето. Заля ме вълна и ми подаде буксата на мотора, влезе по шлауха и заля леко акумулатора. Такъв взрив можеше да стане, че .....бях на дилемата, да хвърлям акумулатора във водата или да се взривя, а струва 1 500 лв. Ако беше някой некомпетентен и да се шашне, сега щеше да пише от оня свят.  :D

Но вече имам лек за всичко, лекувам всичко  :D.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 263
  • Пол: Мъж
  • Черния отмъстител
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #69 -: Ноември 15, 2019, 10:39:30 pm »
EDM пвц - то. Не се топи, нито се споява, едно с друго. От опит, го казвам...
 Най добре стругаря, да издълбае вътрешния диаметър на дървото...
Да бе а пък ПВЦ дограмата я сглобяват със винтове и гайки

Неактивен MTM

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 373
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #70 -: Ноември 15, 2019, 10:56:07 pm »
Радико за фи 110... Няма винтове и гайки...

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 246
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #71 -: Ноември 15, 2019, 11:11:23 pm »
Водопроводното ПВЦ има добавка да не се топи и то не се топи, МТМ е прав. То само се размеква, а после направо изгаря. Има само две агрегатни състояния: твърдо и газообразно  ;D

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 273
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #72 -: Ноември 16, 2019, 06:40:40 am »
EDM electronics
Пробвай със сивото ПВЦ. А в лепилото сложи стружки от ПВЦ-то.

Неактивен oniatam

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 106
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #73 -: Ноември 16, 2019, 09:06:24 am »
Здравейте!
Истината е да настъргаш от ПВЦ-то и да забъркаш с лепило, да стане като каша и го остави малко да разяде стружките и с тая гад запълваш фугите и си готов. Разбирасе ако това е пвц. По принцип пвц лепилото разяжда пвц-то. Ако не стане значи това не е пвц и ще трябва да търсиш на дядо никола от тръбите.

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 977
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #74 -: Ноември 16, 2019, 02:01:40 pm »
   И аз да ви кажа как си изработвам материали от полиестерна смола. Използвам марка PLUS 720 за 18 лв. кутия от един килограм. Към нея има прикрепена тубичка с червен втвърдител. Слагам малко смола в малък кръгъл съд, изцеждам втвърдител малко по-малко от указаното и бъркам половин минута. После във сместа пускам предварително изрязани с подходяща форма парцали (от стари чаршафи, фанелки и др.) и бъркам отново около минута докато парцалите се омокрят равномерно. Слагам латексови ръкавици и парцал по парцал наслагвам върху предварително изготвена форма от парафин, пластелин или друг материал. За около 20 минути става втвърдяването, зависи и от температурата. Ако се наливат обемисти детайли от полиестерна смола, трябва да се слага по-малко втвърдител и да се следи температурата да не нараства много, защото може детайлът да се напука.
п. п. Времето за работа с парцалите е около 5 минути. Ако се забавя повече, започват да се втвърдяват, но това зависи и от температурата и от количеството втвърдител. При студено време и при малко втвърдител, времето за работа с парцалите може да нарасне примерно до 10 минути.
« Последна редакция: Ноември 16, 2019, 02:19:42 pm от Иван Димов »