Автор Тема: Стапяне на чисто желязо  (Прочетена 66770 пъти)

Неактивен x_name41

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 925
  • מוזיקה מאריכה את החיים
    • https://www.osram.bg/
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #60 -: Ноември 28, 2013, 10:27:53 pm »
аз съм работил на пуншмашина за точково заваряване на четки за електродвигатели, знам какво е ;D

@praktik

  • Гост
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #61 -: Ноември 28, 2013, 10:42:46 pm »
36 витки на вторичната, от 10mm2, ще даде 36 волта за шевно заваряване, после развивам докато останат 2, за точковото заваряване . Какво пречи да не стане .

Цитат на: x_name41 в Вчера в 22:27:53
    аз съм работил на пуншмашина за точково заваряване на четки за електродвигатели, знам какво е ;D


Щото и аз работя на точково заваръчен апарат, имаме такъв в нашата фирма и заварявам квадратите на ръкохватки за водопроводните кранове .

« Последна редакция: Ноември 29, 2013, 09:00:02 am от Maistora52 »

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 894
  • Пол: Мъж
  • Преди сламката е гредата
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #62 -: Ноември 28, 2013, 11:34:59 pm »
Ооо супер ще стане особенно ако заваряваш бръснарски ножчета. Ако искаш нещо по сериозно ще са ти нужни повече квадрати.

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #63 -: Ноември 29, 2013, 09:03:11 am »
36 витки на вторичната, от 10mm2, ще даде 36 волта за шевно заваряване, после развивам докато останат 2, за точковото заваряване . Какво пречи да не стане .

Хубаво е да кажете, не може ли от вторичната мощна намотка - поне 16-20 мм2 - да се изкара извод на 34-тата (примерно) витка. И да стане и "риба" и "рак"!

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 894
  • Пол: Мъж
  • Преди сламката е гредата
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #64 -: Ноември 29, 2013, 11:12:26 am »
Апарата за точково заваряване има специфични изисквани. По важно е намотката да има голяма площ отколкото голямо сечение. ако една и съща медна шина я навиеш веднъж на плоското веднъж на ребро като е на ребро апарата ще работи по лощо. най лесно става като направиш вторичната от няколко паралелни по тънки намотки за да абсорбират цялото магнитно поле.
Това малко противоречи на теорията, но е емпирично изведен факт, установил съм го опитно. Докато електрожена има съвсем други изисквания, необходимо е да има възможно по твърда токова характеристика. Може да се каже и "възможно по мека напреженова" Което означава, че трябва вторичната да не абсорбира изцяло полето. Затова се регулират най добре с магнитен шунт който отклонява част от полето на първичната да не отиде към вторичната. Така се осигурява стабилно високо напрежение за запалване на дъгата "поне 50 V. " и стабилен постоянен ток който възможно най малко се променя от мърдането на ръката и съответно доближаване или отдалечаване на електрода и ваната. Това са толкова противоположни изисквания, че риба и рак не е достатъчно красноречиво, по скоро орел и къртица.

Неактивен krasias

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 970
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #65 -: Ноември 29, 2013, 11:58:13 am »
Да може да стане стига свободния прозорец на магнитопровода на трансформатора да събере две по дебели намотки плюс останалите за електрожена. Радико ти си прав що се отнася до професионално изпълнение но за любителско не е проблем. А в известна степен тия характеристики могат да се нагласят откъм първичната намотка.
« Последна редакция: Ноември 29, 2013, 12:34:52 pm от krasias »

@praktik

  • Гост
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #66 -: Ноември 29, 2013, 12:42:35 pm »
Цитат
Така се осигурява стабилно високо напрежение за запалване на дъгата "поне 50 V.
Какви ти 50 волта, над 36 почва да тръска.  :o

@praktik

  • Гост
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #67 -: Ноември 29, 2013, 12:43:55 pm »
Хубаво е да кажете, не може ли от вторичната мощна намотка - поне 16-20 мм2 - да се изкара извод на 34-тата (примерно) витка. И да стане и "риба" и "рак"!

Може, ама иска работа, а не философстване  ;D ;)

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 894
  • Пол: Мъж
  • Преди сламката е гредата
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #68 -: Ноември 29, 2013, 02:23:42 pm »
Цитат
Какви ти 50 волта, над 36 почва да тръска.  :o
не разбрах какво значи тръска но написаното по долу не е случайно.

Цитат
OK 46.00
SMAW
Type Rutile

OK 46.00 is the best, all-round, rutile electrode and it is relatively insensitive to rust or other surface impurities. It deposits smooth weld beads in all positions, including vertical down, and the slag is easy to remove. OK 46.00 is very easy to strike and restrike, making it ideal for short welds, root runs and tacking.
Welding current
AC, DC+/-, OCV 50 V
Това не съм си го измислил аз. Това е за рутилови електроди, базичните са дори и по капризни които иска да влезе в сайта и да провери:
http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=174878

Неактивен krasias

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 970
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #69 -: Ноември 29, 2013, 03:31:49 pm »
Ако сложи грец и по сериозен кондензатор 10 - 15000mF 200V може да се получи нещо сравнително добро но най-добре си е 50V.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 894
  • Пол: Мъж
  • Преди сламката е гредата
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #70 -: Ноември 29, 2013, 04:04:28 pm »
Ако сложи грец и по сериозен кондензатор 10 - 15000mF 200V може да се получи нещо сравнително добро но най-добре си е 50V.
Да пробвал съм такъв електрожен на един приятел. Ефекта е че почва доста по добре да пали дори и с неголям кондензатор 200-300 mF. Беше сложил два или три пускови кондензатора.   

Неактивен krasias

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 970
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #71 -: Ноември 29, 2013, 04:34:44 pm »
Имам електрожен Кракра сложил съм грец и имах един кондензатор 10000mF 150V не мога да ти опиша как работеше с него не само палеше по добре но правеше страхотни заварки. Но беше стар кондензатора и поработи около 1 година и изпуши. Сега си търся друг такъв кондензатор.

@praktik

  • Гост
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #72 -: Ноември 29, 2013, 05:27:39 pm »
Радико не знам какви са тези електрожени работещи на 50 волта, но до 36 волта напрежение е безопасно за работа, над тази стойност, става опасно за работещият от токов удар.

@praktik

  • Гост
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #73 -: Ноември 29, 2013, 05:30:26 pm »
Ако сложи грец и по сериозен кондензатор 10 - 15000mF 200V може да се получи нещо сравнително добро но най-добре си е 50V.
Ясно, кондензатора филтрира тока, греца го изправя. Дай схемата на свързването.

@praktik

  • Гост
Re: Стапяне на чисто желязо
« Отговор #74 -: Ноември 29, 2013, 05:55:44 pm »
И така, питам знаещите и можещите, заслужава ли си да се заема с направата на заваръчен траф? едно е ясно че домашно направеният ще е по евтин, пък и ще има с какво да се похваля, че съм направил нещо.  :)