Автор Тема: Програмните езици, ако бяха мотики....  (Прочетена 12749 пъти)

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 987
  • Невежеството ражда химери...
Програмните езици, ако бяха мотики....
« -: Август 14, 2020, 08:49:57 am »
https://www.linkedin.com/pulse/%25D0%25B5%25D0%25B7%25D0%25B8%25D1%2586%25D0%25B8%25D1%2582%25D0%25B5-%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25BE-%25D0%25B1%25D1%258F%25D1%2585%25D0%25B0-%25D0%25BC%25D0%25BE%25D1%2582%25D0%25B8%25D0%25BA%25D0%25B8-ivelin-nikolaev/?trackingId=yzjpGL1JrGnZXetD5DTnGA%3D%3D

Асемблер - език за програмиране, позволяващ да настъпваш мотиката няколко милиона пъти в секунда. С тази мотика копаеш и ябълки и пингвини и удряш по прозорци. „Мотиката на мотиките“.

Паскал – мотика подходяща за начинаещи и със приемлива производителност за напреднали. Една от най-лесните за научаване за работа мотики. Известна с това че първо обявяваш какво ще правиш преди да замахнеш (променливите се декларират преди кода).

Делфи – готово сглобена мотика подобна на Паскал мотиката, но с много добра визия. Копае предимно на локални землища (няма web).

Джава – мотика с гумирана дръжка, малко тъпа отпред, но много удобна отзад. Ползва се както от начинаещи труженици, така и от професионални аграрници. Това са най-търсените копачи, но и често най-алчните.

Ц – една от най-бързите мотики. Често прави мазоли или удря по краката. Опасна, но и много ефективна мотика. Не е подходяща за начинаещи.

Ц++ - малко по-безопасна версия на Ц мотиката и съответно малко по-непроизводителна.

Ц остра (С#)– доста популярна мотика, която е повече тесла, понеже се ползва най-много за прозорци. Прилича на Ц++ и Джава мотиките като – удобна дръжка, средна до ниска производителност. Голям дял труженици я предпочитат понеже създава по-малко мазоли от Ц++ мотиките. В очите на Джава мотика феновете Ц остра мотиката е по-лоша. Втората по популярност мотика по нашите ширини.

Шушукане (Smalltalk) – Антична мотика - една от първите произведени мотики. Дава концепцията за остра част, дръжка, начин на замахване.

Хаскел – Води се за функционална мотика но всъщност е митична мотика, която уж може всичко, но никой не е виждан да я ползва. Предимна изучавана в ТКЗС, но не се използва реално на нивата. Да не се бърка с хаспел.

Лисп – мотика, която за да работи трябва да е увита поне в няколко ката вестници. ((brackets)).

Фортран – мотика за интелигентни труженици – инженери, математици, физици, астрономи. Не че реално копат, но им се ще и те да имат една мотика.

Кобол – мотика за „голямата нива“. Създадена да бъде „мотиката за всеки човек“, но се оказва че не „всеки човек“ му се копа. Ползва се само от възрастни уморени копачи.

Питон – къса мотика с много приставки. Много предпочитани в ябълковите градини и отскоро модна да се подхвърля в облаците.

Джава Скрипт – най-често ползвана мотика за отдалечено копане при клиент в предната градина. Отскоро копа и в задния двор.

Визуално Прост (Visual Basic) – бутафорна мотика – има всички основни компоненти на мотика, но реално не копае.

Бързо Прост (QBasic) - антична бутафорна мотика. При всяко замахване казваш двуцифрено число - "10 - Удар, 20 - Удар, 30 - ..."

„Рррр“ (R) – научна мотика. Има доста приставки и само с няколко замахвания дава резултат. За съжаление няма производителността на Питон мотиката когато става въпрос за големи землища.

"Сссс" (S), Апл (Apl), Ппл (Ppl) - стари версия на "Рррр". Няма смисъл да си купувате старата версия, цената е същата.

Заушка (Mumps) - долар-шапчица-маймунка ($^@ оператори). Странна мотика със още по-странни ползватели. Стойте настрана - тази мотика е опасна.

Бърза (Swift) – всъщност мотиката не е толкова бърза както името твърди. Работи само за преносими ябълки.

Сял (SQL) – това не мотика. Всъщност е вършачка – отсява плявата от продукцията. Много често използвана от ТКЗС ръководители за намиране на дефекти в продукцията и производствените процеси. С помощта на Сял вършачката може да следите изпълнението на плана за петилетката. Почти всеки с мотика е добре да има и вършачка.

Перла (Perl) – грозна мотика

Чесане (Scratch) – мотика за подрастващи. Прави копането забавна игра за невръстни и подрастващи труженици.

Плява Сял (PL/SQL) – вършачка на оракулите. Много мощна, но скъпа вършачка.

Обективно Ц (Objective C) – клонинг на Ц мотика с ниска производителност – става само за копаене на ябълки.

Рутинна (Groovy), Стрела (Dart), Котлена (Kotlin), Хулия (Julia) – подобрени версии на Джава мотиката с малко по-слаба производителност. Рядко има работа за привържениците на тези мотики.

Абап (ABAP) – грозна, бавна и опасна мотика използвана само в едно ТКЗС. Труженици научили да ползват Абап мотиката рядко са виждани да напускат това ТКЗС.

Лого (Logo) – архаична детска мотика. Колкото и да удряш с нея все излиза костенурка.

Лисица Про (FoxPro) – не е мотика, всъщност май нищо не е. Има слухове че в Лисица Про ТКЗС-то пращат да работят всички които са некадърни дори за джамджии (Прозорци ТКЗС).

Луя (Lua) – мотика за игра. Ползвана от някой за иманярска мотика - за копаене на артефакти.

Схема (Scheme) – мотика от миналото. Не е ясно дали е имало всъщност ползватели.

Типов Скрипт (TypeScript) – Джава Скрипт мотика с упгрейди. Все още набира популярност в аграраната общност, но има много потенциал бидейки бърза, лесна за учене.

Ад (Ada) – много важна антична мотика – една от първите мотики с дръжка. Архетип на много съремени мотики. Да се отбележи че се счита не само за първата мотика, но е изработена в чест на наша сътруженичка. Чест и почитания.

Опс! (OPS5), Въведение (Prolog) – мотики с ниска производителност използвани от уж логично мислещи труженици. Трудна за усвояване мотика, която постоянна дава назад-напред (assert-retract). С тази мотика не можеш да си намериш работа.

Ерланг – мотика за едновременно копане на много ниви. Мотика за специфични култури. Като цяло работи, но овладяването на тази мотика изисква доста обучение

ЕрПеГе (RPG) - мотика за сериийна обработка на „голямо землище“. Не става за ябълки, пингиви и джамджийство.

Ръждива (Rust) – уж бърза, уж лесна за боравене, уж удобна мотика, но няма работа за тези труженици.

Модула и Оберон – антични мотики служещи по-скоро за конструктивни архетипи на Паскал и Ц мотиките. Няма известни живи труженици, които да боравят с Модула или Оберон мотика.

Мощна Черупка (PowerShell) - халчия за прозорци. Може да вика Ц остра мотика на помощ.

Нива-формиране (TerraForm) - мотика за копаене на ниви в облаците.

Удри! (Bash) - мотика за разговор с пингвини. Мощна, бърза, има си и кусури, но предпочитана от ескимосите.

Иди! (Go) - нова мотика с производителността на Ц мотиката, но доста по-лесна за употреба.

P.s. Не случайно големите гейминг индустрии ползват С++. Едно от многото изводи от тази градинарска лекция  8)


Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #1 -: Август 14, 2020, 09:08:10 am »
 ;D ;D ;D Евала!
Паскала малко са го омазали ма е забавно.

Неактивен dmitarp

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 294
  • Пол: Мъж
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #2 -: Август 14, 2020, 09:47:59 am »
Ако бяха мотики никой нямаше да се захване с тях

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #3 -: Август 14, 2020, 10:01:34 am »
Може да пробам да напиша "ако бяха жени"  :P

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 006
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #4 -: Август 14, 2020, 11:34:45 am »
Всички тези езици са езици за използване ( програмиране ) при тъй наречената "Von Numan (Machine) Architecture" (  https://en.wikipedia.org/wiki/Von_Neumann_architecture ), която работи като определена имплементация на теоретичната "Turing Machine" ( https://en.wikipedia.org/wiki/Turing_machine). В допъление е изпуснат езика на 0 ( 0 - 0.5 V )  и 1 ( 4.5 - 5 V) , който също си е език, и то може да се каже най-мощният от всичките представени.

Има обаче други "езици", които нямат нищо общо с тази машинна архитектура и примери за това са  VHDL и Verilog, които се използват за конструиране на каквото ви е в главата, но не на софтуерна основа ( която да рънва върху Von Numan Architecture ), а директно конструирането (или моделирането) на вашата идея върху хардуер (обикновенно прърво върху FPGAs: https://en.wikipedia.org/wiki/Field-programmable_gate_array ). Това са типове езици с които технически може да си конструирате какъвто и чип си пожелаете с каквато архитектура ви хрумне. Като през последите 15-тина години започнаха да се използват и за конструиране на масивно паралелни хардуерни конфигурации.

И за да използваме идеята за лопатите това са "езици" (ако може така да ги наречем) които правят земята в която се "копае".

И ако някой си мисли че добрите програмистите използващи стандартни езици са добре платени, не сте виждали заплащането на хора които работят на професионално на проекти с VHDL или Verilog (тоест конструиране на чипове), при тях заплащането, в зависимост от проекта може да е 10-ки пъти повече.

За тези които се интересуват ето най-голямата отворена база за такъв тип архитектурни проекти: https://opencores.org/

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 987
  • Невежеството ражда химери...
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #5 -: Август 14, 2020, 12:23:00 pm »
@epwpixieq-1
++10

@montanar
Да напишеш програмните езици като жени, трябва последните 30 години да си написал изпринтен код, ако не за 1 вагон, то поне за 1 вагонетка. И то за различен хардуер....  8)

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #6 -: Август 14, 2020, 03:15:58 pm »
Оригиналът



Цитат
Софтуера като мотика... Кратък компютърен речник с пояснения. Чайник - начинаещ потребител, ненастъпил още мотиката и затова уверен, че мотики не съществуват. Леймър - потребител, редовно настъпващ мотиките, но продължаващ да вярва, че мотики не съществуват. Тесен специалист - потребител, овладял до съвършенство настъпването на едни и същи мотики. Широк специалист - потребител, имащ на челото си две или повече цицини. Програмист - този, за когото при настъпването на мотиките е най-важен резултата. Понеже му е омръзнало да настъпва чуждите мотики, прави свои собствени. Напреднал програмист - програмист, настъпващ дадена мотика не повече от два пъти. Копирайт - концепция, ограничаваща броя на достъпните за настъпване мотики според финансовите възможности на потребителя. Геймър- този, за когото при настъпването на мотиките най-важен е самия процес. Обикновено не може да произвежда собствени мотики. Чийтър - разновидност на геймъра, настъпва само мотики с дунапренови калъфки на дръжката и обикновено само по веднъж. Хакер - този, който е способен да настъпи мотиката даже ако е затворена в барака и заключена с катинар. Хакер-идеалист - благороден борец за правото всеки да може да настъпи неограничен брой мотики. Microsoft - корпорация, световен лидер в производството на мотики. Бил Гейтс - митично същество от програмисткия фолклор; зъл дух, покровител на мотиките. Ъпгрейд - процес на непрекъснато харчене на пари за нови мотики, всяка от които удря още по-силно от предишната. Бета-версия - версия, в която мотиките се виждат с невъоръжено око. Релийз - версия, в която мотиките са покрити със шума. Съвместимост на версиите - принцип, позволяващ новите мотики да ви нацелват точно по цицината от предишните. Асемблер - език за програмиране, позволяващ да настъпваш мотиката няколко милиона пъти в секунда. Локална мрежа - технология, позволяваща да бъдеш праснат по челото даже когато мотиката е настъпил някой друг. Интернет - технология, позволяваща да настъпваш мотики на другата страна на земното кълбо. Мрежова конференция - технология, позволяваща на всеки да настъпва не само своите, а и чуждите мотики. Кирилишки кодировки - подаръчен комплект мотики за потребителите на интернет. Приятелски интерфейс - гумена облицовка на дръжката на мотиката. Гъвкав (настройваем) интерфейс - облицовка на дръжката на мотиката, която можеш да нагодиш по височината на челото си. Графичен интерфейс - мотика с регулировка на цвета и силата на искрите, които ще видиш след като те прасне по челото. Ненадеждна система - мотика, които ви бие по челото даже и тогава, когато не сте я настъпили. Надеждна система - мотика, които ви бие точно по челото даже и тогава, когато сте с гръб към нея. Многозадачност - концепция, позволяваща да настъпиш няколко мотики едновременно. Обектно-ориентирано програмиране - метод за производство на мотики на принципа на матрьошките. Мануал (ръководство) - книга, описваща различните начини за настъпване на мотиката. Никога не се ползва от леймърите и хакерите. Напредналите програмисти я използват сред като настъпят мотиката втори път. Техническа поддръжка - служба, която дава съвети какво да се прави след настъпване на мотиката. Обикновено първият й съвет е да настъпиш мотиката пак и да сравниш усещанията. 

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #7 -: Август 14, 2020, 03:50:35 pm »
Витане - за пореден път се изказваш неподготвен  ;)
Явно не знаеш що за шебек съм - недей така.

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 987
  • Невежеството ражда химери...
Re: Програмните езици, ако бяха мотики....
« Отговор #8 -: Август 14, 2020, 04:03:27 pm »
Не бе брат,
то за моженето да се "преведе" на женски лад (емоционално избухлив, логически неразумен) може,
но за да ти хванат вяра милиони читатели, трябва това, кое рекох.

Иначе версии могат да се правят всякакви.... Даже и аз мога да се пробвам, ма и'ч биля нямам излишно време за такива експерименти.