Автор Тема: Метален тримерен печат.  (Прочетена 1753 пъти)

Активен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 161
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: Метален тримерен печат.
« Отговор #15 -: Юли 20, 2020, 10:48:06 pm »
 ;D Аааа не не - това не важи .... а за сериозни приложения пък хептем ..... ако ш е права линия ш е права линия а не х*й де не знаеш на де ш се изкриви а да тръгнеш да го предвиждаш става вече "палки гадалки" ..... За еднотипни приложения и призводства има някакъв резон тоя подход, но не и за принтиг де на практика смисълът в него не е изобщо такъв.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 6 080
  • Пол: Мъж
  • Преди сламката е гредата
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Метален тримерен печат.
« Отговор #16 -: Юли 20, 2020, 10:58:36 pm »
Важи важи, нямаш си ма идея ма колко много неочаквани места важи този принцип. Аз се сблъсках с него за пръв път на първата ми месторабота в живота. При едни зъбонарезни фрези. Изработваха зъбни колела. Чисто механично отнемане на метал. И там се взема пид внимание и се коригира огъването на материала и на машината.

Активен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 161
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: Метален тримерен печат.
« Отговор #17 -: Юли 20, 2020, 11:10:41 pm »
Радико нека го не правим на говорилня а?
Цитат
За еднотипни приложения и призводства има някакъв резон тоя подход, но не и за принтиг де на практика смисълът в него не е изобщо такъв.

Неактивен dmitarp

  • Сериозен
  • ****
  • Публикации: 1 028
  • Пол: Мъж
Re: Метален тримерен печат.
« Отговор #18 -: Юли 21, 2020, 11:51:01 am »
Пак те питам виждал ли си метален детайл направен на 3Д принтер? Грапавостта на този детайл е повече от Ra=100,  а ти търсиш точност 0,1 мм,  няма как да постигнеш точност, по-висока от грапавостта на изделието. В повечето случаи при 3Д принтерите метала не се стопява, а се спича ако има някакво разтопяване то е в рамките на микрони, процеса е много бърз, нагряването е локално в много малка област, и това не предизвиква никакви изкривявания, или те са минимални. Общо взето температурата на изделието е малко по висока от околната, прегряването в област по малка от 1 мм, няма как да предизвика изкривяване, още повече че изделието при някои методи е свободно. Тъй като процеса е много бърз, получената структура е не равновесна, което и налага последваща термична обратка, такава няма как да си е спестиш, ако искаш да постигнеш точност след следваща механична обработка. И пак стигам до началната си позиция, 3Д принтиране на метални изделия има смисъл само ако технологичността на метериала и детайла не позволяват безпроблемно изработване с други методи, и ще ти дам веднага един пример. Колекторите за изгорели газове на ДВГ, в масовият случай се изработват от чугун, чрез леене. Това е едно много сложно изделие, с тънки стени като брака при производството му не е по малък от 5%. Ако искаш да го изработиш от друг материал, с по-добра топлоустойчивост, но същевременно и по труден за леене, то брака ще надхвърли 20% и повече. Такъв е случаят при скъпите коли, там колекторите са още по сложни, защото двигателя може да е 6, 8, 12 цилиндъра, V образен, и т.н. и ако искаш да го изработиш от нещо което е топлоустойчиво и различно от обикновен чугун, тогава брака ще надхвърли 50% и повече, ето тук се появява необходимостта от 3Д принтирането. В повечето скъпи коли, тези детайли, и детайлите на турбото са направени по този начин. И нещо повече, оказва се че е много по-лесно да се произведе прах от специален материал, от колкото тел, от една страна, от друга спичането дава по-добри резултати, от разстопяването. В момента такива специални изделия от специални материали се изработват в авио и космическата сфери и в скъпите ДВГ, за други цели, изключая някакви прототипни изделия не съм чел да се използват 3Д принтери. И между другото такива принтери се използват поне от 35, 40 години, не е нещо ново, но има голям интерес от "фирми" да го разширят това използване за обикновени материали и детайли, но за мен една втулка от Ст3, е много по лесно и евтино и бързо и точно да се направи на струг.
По отношение на газоотделянето при разтопяване във вакуум, не ми се говори, дори и в защитна атмосфера, няма да се отървеш от газове ако се използват обикновени телове, но ти такива телове няма да можеш да ползваш и поради други причини, телта трябва да бъде с много малък диаметър, да кажем 0,1 мм, не съм виждал такива заваръчни телове, може и да има.

Активен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 161
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: Метален тримерен печат.
« Отговор #19 -: Юли 21, 2020, 12:58:30 pm »
Към dmitarp

Цитат
Пак те питам виждал ли си метален детайл направен на 3Д принтер? Грапавостта на този детайл е повече от Ra=100,  а ти търсиш точност 0,1 мм,  няма как да постигнеш точност, по-висока от грапавостта на изделието. В повечето случаи при 3Д принтерите метала не се стопява, а се спича ако има някакво разтопяване то е в рамките на микрони, процеса е много бърз, нагряването е локално в много малка област, и това не предизвиква никакви изкривявания, или те са минимални. Общо взето температурата на изделието е малко по висока от околната, прегряването в област по малка от 1 мм, няма как да предизвика изкривяване, още повече че изделието при някои методи е свободно. Тъй като процеса е много бърз, получената структура е не равновесна, което и налага последваща термична обратка, такава няма как да си е спестиш, ако искаш да постигнеш точност след следваща механична обработка. И пак стигам до началната си позиция, 3Д принтиране на метални изделия има смисъл само ако технологичността на метериала и детайла не позволяват безпроблемно изработване с други методи,
Да виждал съм и знам за какво става въпрос и какви са особенностите на метода - все пак по тия теми ЦНЦта и прочее машинарии мисля че съм малко над средното ниво.....
Точно зарад тия особености де цитира не ми допада процеса който се ползва общоприето и търся алтернатива някаква .....

Цитат
3Д принтиране на метални изделия има смисъл само ако технологичността на метериала и детайла не позволяват безпроблемно изработване с други методи
еле тука е заровен песа - на практика тая технология е следващото ниво в технологията и смятам че е доста перспективна ако се доведе до нужното ниво.
Разбира се че конвенционалните методи за металообработка имат огромни прдимства но това не значи че няма нужда и от други подходи и конкретно принтинга не дава никакви предимства в 98% от случайте но ти цитира и местата дедействително принтинга върши работа ......
Не съм си и помислял че би могъл да измести метод който постига резултат с в порядъци по-малки усилия.
Аз най тънката заваръчна тел де съм срещал е 0.6мм но и това не мисля че е проблем - 0.6 ок ..... въпроса е да се избегнат особенностите на сегашната прахова технология с които явно си наясно и знаеш колко са много.....

Явно без термостатиране няма как да се мине което на практика обезсмисля тия ми напъни щото то поражда не по-малко проблеми (че даже и повече) от конвенционалния на тоя етап прахов метод.
.....
Ш продължа да се интересувам от въпроса да не би да ми роди зелката нещо .....