Автор Тема: Peugeot Partner - фабрична електричка с Ли-Йон батерии  (Прочетена 3870 пъти)

Неактивен eltransbg

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 46
  • Рейтинг: 0
Здравейте колеги,
Пускам малко снимки на модификацията на Пежо Партнер Електрик – оригинална електричка от Пежо, направена през 1998-1999г. със СепЕкс мотор и никел-кадмиеви батерии.
Партнера е направен фабрично, като е използван СепЕкс ДС мотор производство на Leroy Somer.
Номинален волтаж от 161 волта и вече с нови литиеви батерии от 160 Ач.
Предимството на този мотор е че връща енергия при спиране и по точно при снемане на крака от педала на "газта", т.е. от педала за ускорение.
При направените кръгчета в града установихме, че за да потегли купето с шофьора и/или с втори човек на равен терен са необходими САМО 40 ампера!!!
При ускорение и на баир за да се движи нормално автомобила дърпа около 100 до 150А  8)
А при спиране или намаляване на скоростта регенерацията връща около 20-50, а понякога и дори 100 ампера!

Ето и резултатът в няколко снимки и клипчета в ютуб-а:




и видео:
http://www.youtube.com/watch?v=YlxIWcdREgs&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=43alAY6_2gE&feature=player_embedded
« Последна редакция: Юли 20, 2012, 10:14:03 am от altium »

Неактивен tokist502

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 12
  • Рейтинг: 0
  • Пол: Мъж
Колега, от къде намери тази кола?  Може ли да дадеш малко информация за нея?

Неактивен eltransbg

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 46
  • Рейтинг: 0
Колега, от къде намери тази кола?  Може ли да дадеш малко информация за нея?

Колата е била произведена по поръчка на Белгийските държавни пощи през далечната 1998-1999г.
Предназначена е била за доставка на пощенските пратки в Брюксел, а както знаете там се намира и Евро парламента и всички висши структури на ЕС.
Една от причините да я поръчат и направят електрическа е че не издава никакъв шум - т.е. дори и през малките часове на денонощието няма да смути нечий сън, а още по-малко да замърси въздуха в "центъра" на Европа....
За съжаление Никел-Металните батерии са издържали около 23-24 000км.
На толкова беше и електричката когато я прибрахме за модификацията с литиевите.
Сега мога да споделя, че благодарение на френските конструктори от преди 10тина и повече години и на вече достъпните литиеви батерии, че тази електрическа кола е единствената в България с пробег от над 140 км!
Преди няколко дни беше счупен и още един рекорд - най-дълго пътуване изцяло на ток - от Варна до Несебър за около 2,30 часа - изминати над 100км при извънградско и с оставащ капацитет на батерията от около 65%  :o
« Последна редакция: Юни 06, 2013, 02:47:04 pm от Maistora52 »

Неактивен gotiniq7

  • Експериментатор
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 403
  • Рейтинг: 7
  • Пол: Мъж
  • Домашен екпериментатор
    • Документална видеотека
  • Скайп: zarov_inc
Колко елемента сложихте, и на каква цена? Мотора определено е различен от масово ползваните, какво ще рече това СепЕкс?
« Последна редакция: Юли 19, 2012, 11:38:19 pm от gotiniq7 »

Неактивен eltransbg

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 46
  • Рейтинг: 0
Здравейте колеги,
Измина почти година от замяната на никел-кадмиевите батерии на Партнер-а с литиеви такива.
Равносметката е 12 700км изминати на ток получен чрез фотоволтаици.
Т.е. една година без какъвто и да е "въглероден отпечатък" - една истинска кола с 0 (НУЛА) въглеродни емисии!

« Последна редакция: Юни 06, 2013, 10:11:47 am от eltransbg »