Автор Тема: Изработване на детайли от полимерни материали  (Прочетена 22560 пъти)

Неактивен oniatam

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 106
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #75 -: Ноември 16, 2019, 09:06:24 am »
Здравейте!
Истината е да настъргаш от ПВЦ-то и да забъркаш с лепило, да стане като каша и го остави малко да разяде стружките и с тая гад запълваш фугите и си готов. Разбирасе ако това е пвц. По принцип пвц лепилото разяжда пвц-то. Ако не стане значи това не е пвц и ще трябва да търсиш на дядо никола от тръбите.

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 940
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #76 -: Ноември 16, 2019, 02:01:40 pm »
   И аз да ви кажа как си изработвам материали от полиестерна смола. Използвам марка PLUS 720 за 18 лв. кутия от един килограм. Към нея има прикрепена тубичка с червен втвърдител. Слагам малко смола в малък кръгъл съд, изцеждам втвърдител малко по-малко от указаното и бъркам половин минута. После във сместа пускам предварително изрязани с подходяща форма парцали (от стари чаршафи, фанелки и др.) и бъркам отново около минута докато парцалите се омокрят равномерно. Слагам латексови ръкавици и парцал по парцал наслагвам върху предварително изготвена форма от парафин, пластелин или друг материал. За около 20 минути става втвърдяването, зависи и от температурата. Ако се наливат обемисти детайли от полиестерна смола, трябва да се слага по-малко втвърдител и да се следи температурата да не нараства много, защото може детайлът да се напука.
п. п. Времето за работа с парцалите е около 5 минути. Ако се забавя повече, започват да се втвърдяват, но това зависи и от температурата и от количеството втвърдител. При студено време и при малко втвърдител, времето за работа с парцалите може да нарасне примерно до 10 минути.
« Последна редакция: Ноември 16, 2019, 02:19:42 pm от Иван Димов »

Неактивен Vetap

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 422
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #77 -: Ноември 16, 2019, 05:33:43 pm »
Понякокога и аз използвам подобна на Иван Димовата технология, но използвам мембрана за покрив вместо парцали и не я накисвам в епоксидната смола а нанасям смолата върху нея.  Към сместа от епоксидна смола добававям прах за фуги, който се използва за фугиране на фаянсови плочки. Използвам различни цветове в зависимост от приложението. Нещо като папие - маше в съвременен вариант. После може да се дообработва и заглажда с ъгло шлайф или шкурка, както и да се коригира с епоксидна смола с прах като напълнител. Добре да се използва по - малко втвърдител, тъй като иначе се втвърдява по - бързо.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 898
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #78 -: Ноември 23, 2019, 09:24:04 pm »
Нещата се получиха по най-лесния начин.
Понеже се убедих, че това ПВЦ има добавка, за да не се топи, ако изпусне някой бойлер, и има логика, защото в противен случай ще унищожи инсталацията на цял вход. Представете си, да си видите кенефната тръба на стопилка пред гърнето и да ви споходи в този момент "дъжда" на комшиите отгоре, няма да ви стане приятно, нали  ;D?

Залепих фугата с двукомпонетна епоксидна смола и стана много здраво. Първо пробвах на две парченца странично, направо няма отлепяне. Изшкурих с три вида шкурка с мултитула и стана идеална гладка форма.

Вътрешно обаче залепих най-отпред, в средата и в края на конуса по един кръг от разпенето ПВЦ и така се армира толкова здраво, че за да се счупи трябва да го блъскам с чук. Само глава може да го счупи лесно  :D, но не смятам да го ползвам, като хладно оръжие  :D. Така се изолира от останалата част от корпуса. Дори да се чупи, вода не може да проникне.

Ако сега ми са наложи да правя отново такъв връх, няма да ми отнеме повече от час. Добре, че не се хванах да правя калъпи, вакууми и да изливам форми със смоли - щеше да стане манджа с грозде  ;).

Неактивен lda_has

  • Активен
  • **
  • Публикации: 296
  • Пол: Мъж
  • Скайп: lda_has
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #79 -: Ноември 23, 2019, 10:14:17 pm »
EDM electronics добре изглежда, справил си се. Ставаш за ВиК майстор (това второто е майтап) ;D. Сега имам питане - на къде ще се движи това чудо на техниката? защото ако конуса е водещ виждам грешка при монтажа на тетката. Нарушава се аеродинамиката на "нещото" при движение. Според мене тетката трябва да се завърти на 180 градуса и така съпротивлението при движение намаля. От там ще намали и разхода на енергията за движението във водата. А и византийците няма да ръкопляскат ;D ;D

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 898
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #80 -: Ноември 23, 2019, 10:56:04 pm »
Здравей lda_has,
правилно си забелязал, не е сложено правилно, само го поставих просто така, до видя как ще изглежда. Иначе утре ще нарежа вече парчетата и ще направя сглобка без лепене, като задното парче влиза вътре, за да няма праг срещу движението - естествено. Но лепене няма да има, докато не направя цялата механика отдолу с двигателя, която е доста игра. Първо самия двигател, който трябва да е свръхефективен, ще има задължително и дюза, ще правя пропелер, също свръхефективен, рул, кил и всичко това от неръждавейка. Цялата механика ще се крепи на 4 болта и съответно вътрешно трябва да залепя тези болтове първо на аргон върху метална дъга, а дъгата с епоксидна смола отвътре. Чак след като всичко е прогонено ще лепя, защото не знам как ще бръкна иначе в дъното. Но нещата вървят добре.

Сега си модифицирам аргоновия апарат и това ме бави, поставям му таймер-мултивибратор с регулиране на времената, за да мога да правя точкова-имулсна студена заварка. Така се заваряват много фини детайли и много качествено без окис от нагряване. С тази модификация трябва да мога да заварявам кутийка от бира и бръснарски ножчета  ;). Освен това правя времева задръжка на клапана на газта, за да обдухва преди и след края на заварката, да няма никакви окиси. Ще пуска газ преди заварката 0,2 сек и след нея от 0-5 сек.

Неактивен lda_has

  • Активен
  • **
  • Публикации: 296
  • Пол: Мъж
  • Скайп: lda_has
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #81 -: Ноември 23, 2019, 11:40:18 pm »
EDM electronics дръж на в течение на нещата за да има "матрял за заяждане" в добрия смисъл на думата съвети. Повече очи повече виждат, а и повече умове измислят повече неща които мога да ти помагат.