Автор Тема: Изработване на детайли от полимерни материали  (Прочетена 13529 пъти)

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 822
  • Рейтинг: 144
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
   Търся полимерен материал, който да може да се втвърдява бавно след леене във форми. Готовият детайл трябва да е твърд и водонепропусклив. По време на втвърдяването не трябва да се отделя голяма топлина и температурата да се повишава значително, защото има сърцевина от парафин, който ще се стопи преди втвърдяването на смолата в подходящата форма. Полиестерните смоли са най-евтини, но твърде бързо се втвърдяват, времето за работа не стига, а и вдигат значителна температура. Освен това се свиват и напукват. Епоксидните смоли са по-бавни, но и те прегряват при по-обемисти детайли. Освен това са доста скъпи.
   Наскоро са навлезли в употреба акрилни смоли на водна основа - водата се явява един вид втвърдител на смолата. Някой има ли опит с тези смоли? И въобще има ли начин да се забави реакцията на полиестерната смола и да се премахне напукването и свиването? Виждал съм пепелници, ключодържатели и други изделия от прозрачни пластмаси - всички те ли се изработват под налягане? Може ли чрез обикновено леене да се постигат нужните ни форми?
   Друг въпрос: Полиуретан напластен с няколко пласта плат може ли да се "армира" достатъчно за да не се гъне? Видях и продукт, който е смес от акрилна смола и полиуретан. Чудя се дали и аз да не забъркам някаква нова "рецепта" за да получа нужния ми материал.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 135
  • Рейтинг: 156
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #1 -: Септември 04, 2014, 09:06:29 pm »
Иван Димов
Това са технологии за моделисти. Питай в техни форуми.
Смени си формата от парафин. Пробвай с течна гума. Зависи какво ще отливаш.
Иначе съм срещал сайт в който се предлага всички неща: от материали за форми за отливки, мазила за отлепяне от формата  до материали за отливане. Пластмаси, гуми и материали по-здрави от метал и т.н. Ще потърся сайта.
« Последна редакция: Септември 05, 2014, 07:40:54 am от Maistora52 »

Неактивен atos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 779
  • Рейтинг: 598
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #2 -: Септември 05, 2014, 02:03:46 am »
Димов,пробвай с обикновен плексиглас!
Разтваряш го в коресилин (ацетон, АМБ разредител)...дотолкова,колкото ти е нужна гъстотата.Разтваря се много бавно.
Обаче и втвърдява много бавно,да знаеш!Може 2 дена да са нужни!
Точно това представляват повечето "прозрачни пластмаси"...
Ако с такава смес залееш някое насекомо,то остава като вкаменелост в кехлибар:)
Другият вариант е така нареченото от леярите двойно калъпиране!
 Заливаш парафиновата форма със студено стягащ разтвор,който, макар и не с якост, като се втвърди издържа на топлина.После загряваш,докато се стопи парафинът и го "източваш"...в получената форма изливаш вече друга съставка,която е издръжлива по температурни и якостни показатели.
Вече имаш стабилна форма от здрав материал, вместо от парафин - нататък е лесно...
По-сложно е обаче откъм операции, затова ти препоръчвам първия вариант...
Едно е сигурно - щом майсторите стъклари във Венеция владеят технология,която да "запечата" живо цвете в плътно стъкло,няма невъзможни неща в тая насока!
При всички случаи обаче,по-добър съвет не мога да ти дам, докато не изплюеш камъчето какво точно искаш да направиш?
Успех:)
« Последна редакция: Септември 05, 2014, 02:16:03 am от atos »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 135
  • Рейтинг: 156
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #3 -: Септември 05, 2014, 07:28:29 am »
Тук има някои приложения http://www.smooth-on.com/Urethane-Plastic-a/c5_1120_1209/index.html

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 822
  • Рейтинг: 144
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #4 -: Септември 05, 2014, 09:45:28 am »
   Благодаря за информацията. Впечатлен съм от тази течна пластмаса, която се смесва 1:1. Остава и българският пазар да се "наводни" с нея - има възможност да се втвърдява и за няколко часа или за 15 минути. Предполагам, че здравината на тази пластмаса е поне като на PVC-то.

Активен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 972
  • Рейтинг: 316
  • Пол: Мъж
  • Трудният начин е по-лесен
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #5 -: Септември 05, 2014, 11:57:15 am »
В момента могат да се купят много различни достатъчно подходящи материали зависи какво точно искаш да направиш примерно от тук:
http://bestimex.net/
Освен това епоксидните смоли които не са с втвърдител на киселина основа не загряват при втвърдяване.
това са смолите от които са правят примерно лепилата поксипол или бизон.
« Последна редакция: Септември 05, 2014, 12:01:37 pm от Maistora52 »

Неактивен atos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 779
  • Рейтинг: 598
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #6 -: Септември 05, 2014, 12:07:38 pm »
Радико,колкото пъти съм лепил с Поксипол,все съм отчитал известно минимално нагряване-то на парафина колко му трябва.Забелязал съм обаче,че при лек дисбаланс в количеството на двата компонента които се смесват може да се забави времето за втвърдяване,колкото по-бавно втвърдява, токова по-малко затопля.Може и да се получи, само не знам дали ще е икономически изгодно при по-голям обем...

Неактивен valex

  • Специалист
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 135
  • Рейтинг: 156
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #7 -: Септември 05, 2014, 04:29:11 pm »
Втвърдявай бавно под ниска температура. В хладилник например.

Неактивен tsvetan.filev

  • Специалист
  • Beginner
  • ***
  • Публикации: 79
  • Рейтинг: 13
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #8 -: Септември 11, 2014, 01:42:36 pm »
Това което търсиш се нарича инженерни пластмаси: http://www.oblicos.com/bg/catalog/1
Има различни видове полимери предназначени от производство на чашки до елементи за спътници в космоса.
Има материали с изключителни характеристики: здравина, термоустойчивост, триене, леснота на обработка, дименсиална устойчивост и др. Но съответно и цената може да бъде много висока.
Ето един добър вариант http://www.oblicos.com/bg/catalog/product/12-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%B0%D1%86%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BB-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D1%80%D0%BE%D0%BC-%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B0
Фирмата също предлага изработка на детайли по чертеж (отново цената може да е висока) особено за по високо качество (с ниски допуски).


Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 822
  • Рейтинг: 144
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #9 -: Септември 11, 2014, 02:29:54 pm »
   Благодаря за информацията, аз реших да пробвам с полиестерна смола, но сложих само символично количество втвърдител (червен на цвят в тубичка). Този път не се напука и втвърдяваше достатъчно бавно, сложих и няколко ката плат от стар чаршаф. Доста здраво се получи, но имам още работа. Мисля и да топна един болт в горещ (стопен) парафин и после да го залея със смолата да стегне. Парафинът като се нагрее в тенджера става като вода, даже може и да ври с мехурчета. Технологията с парафин и полиестерна смола много ми хареса и доста детайли ще си правя така за в бъдеще. Формите за парафина ги правя от глина (кал) или гипс, наливам го стопен и като стегне го дообработвам. Трябва да се вземе предвид само това, че парафинът твърде много намалява обема си при изстиване (може и 20% да е - "измерено" на око).

Активен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 972
  • Рейтинг: 316
  • Пол: Мъж
  • Трудният начин е по-лесен
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Изработване на детайли от полимерни материали
« Отговор #10 -: Септември 11, 2014, 08:11:30 pm »
По добре използвай леярски восъци те имат много малка свиваемост.  Използват се за леене на бижутерия и зъботехника.
« Последна редакция: Септември 12, 2014, 06:55:42 am от Maistora52 »