Автор Тема: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка  (Прочетена 4233 пъти)

Неактивен coke2k

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 559
  • Пол: Мъж
Колеги, имам нужда от изработка на решетка с дебелина на листа 0,2 - 0,3 мм. Перфориран на правоъгълни отвори с размери 3мм / 4,85 мм или квадратни 4/4мм.  Запълване 40 - 50 %. Три еднакви листа с размер 1000мм/500мм, може и по-малки, съответно от мед, цинк, алуминий.
Тъй като едва ли има готови такива търся някаква технология за направата им било то механично или химично.

Неактивен lda_has

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
  • Скайп: lda_has
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #1 -: Юни 14, 2017, 10:44:10 am »
coke2k от медни листове ще стане най лесно. Давам идея безплатно. Ползвай старата технология на ецване на платки. Защитаваш това което ще остане с боя, а останалото ецваш "изгаряш" с киселина или железен трихлорид ако не се лъжа. Това не важи за алуминий и цинк.

Атанасов_Хасково

Неактивен az_skeleta

  • Активен
  • **
  • Публикации: 268
  • Пол: Мъж
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #2 -: Юни 14, 2017, 02:38:54 pm »
Ако на лазер те устройва, имам един приятел дето работи на такъв.
« Последна редакция: Юни 15, 2017, 10:16:37 am от Maistora52 »

Неактивен atos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 973
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #3 -: Юни 14, 2017, 02:52:19 pm »
coke2k, все пак има подобни готови изделия, погледни тук:

http://eftini.com/aluminieva-reshetka-p-8121.html

http://eftini.com/aluminieva-reshetka-p-8115.html

Ако не е толкова важно, че отворите са кръгли, може и да ти свърши работа?

http://www.topspeed.bg/products.php?cid=60

http://gdansk.all.biz/bg/reshetki-aluminievi-g88802

Ако е за нещо по-прецизно (понеже 0,2-0,3 мм. си е направо фолио), намери си лист с нужните размери, а отворите може и ръчно да ги направиш с "поансон", който може да ти изработи всеки шлосер, прилича на дзамба, но в твоя случай ще е с квадратно сечение. Да, ще ти отнеме около 2-3 часа, занимавка си е, но и останалите технологии си искат време :D

Неактивен coke2k

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 559
  • Пол: Мъж
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #4 -: Юни 14, 2017, 03:27:28 pm »
Благодаря Ви, вероятно ще се наложи да ги сека ръчно. Отворите трябва да са правоъгълни, всичко това е по експерименти с технологията на тестатика.  Всичко е под прав ъгъл и без кръгли отвори.  МЕД ЦИНК И АЛУМИНИЙ имат точки на топене в прогресия отнесена към златното сечение. (може да проверите ако не вярвате 1,618). Технологията мн наподобява работа на стара радио лампа. Електростатичното поле и магнитното поле са точно на 90 градуса. Тези 2 полета инициират движението (статиката ) и разделянето (магнитното поле ) на положителни и отрицателни йони и тяхното натрупване по третата ос която е също перпендикулярна на останалите 2.  т.е по естествен начин разделените йони се ориентират по плочите на кондензатора. А той от своя страна е направен от мед и цинк, а не от алуминий както се твърди по всички доклади. Алуминия има друга функция. Самия кондензатор не работи като стандартен кондензатор - няма друго подходящо име просто. Използва се също въглерод под формата на въглен който увеличава страшно много  повърхността. Това е за сега. Резултат още няма, но се събира пъзела малко по малко.
Следващия ми въпрос е, от къде да се сдобия с цинк на листи (фолио) медта и алуминия не са проблем...
« Последна редакция: Юни 15, 2017, 10:19:25 am от Maistora52 »

Неактивен lda_has

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
  • Скайп: lda_has
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #5 -: Юни 14, 2017, 04:19:43 pm »
coke2k Провери в някоя печатница, техните плаки са с такава дебелина и са от цинк и алуминий. Размерите са различни от размер А3 - А0. Предполагам ще ти свършат чудесна работа.

Атанасов_Хасково

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 656
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #6 -: Юни 14, 2017, 05:11:55 pm »
Здравей колега,
Различните метали се ползват за получаване на заряд. В съвременните Уимшърст машини се ползва алуминиево фолио и медни четки, в старите машини алуминия е заменен с калай. Като плюсов електрод може се ползва графит (виж ред на Волта, обратен на електрохимичния).
Медта е диамагнит, алуминият е парамагнит, цинкът мисля е диамагнит и спокойно го заменяй с мед, за цинк може се ползва поцинкована ламарина, но желязото е феромагнетик и трябва ламели.
Задължително трябва квадратни отвори, за честотно преобразуване.
 

Неактивен hyparh

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 747
  • Пол: Мъж
  • As above, so below
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #7 -: Юни 17, 2017, 02:15:55 pm »
Може би при тази конфигурация възниква активация на металите и въглерода (инициирана от високото напрежение) във въздушна среда, при което те започват да отделят енергия. Принципно такава активация, изразяваща се в спонтанно натрупване на заряди, магнетизъм, както и поляризиране силата на кохезия (което се проявява чрез привличане или отблъскване на материя), се получава от телуричните земни токове. Примерно при батерията на Стъбълфийлд или металните "сандвичи" на Луи Рота. Но е напълно възможно такава активация да настъпи и във въздушна среда при правилно конфигурирана установка.
Различни източници посочват, че след известно използване на така активираните метали, те започват да се променят.

Mi86, можеш ли да разясниш по-подробно процесът на честотно преобразуване от квадратни отвори, така както ти го разбираш?

ПП. Coke2k, ето тук продават цинк на листи: http://tirengineering.com/?act=content&rec=56
« Последна редакция: Юни 17, 2017, 02:31:43 pm от hyparh »

Неактивен pekotzvetkov

  • Неактивен
  • Публикации: 9
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #8 -: Юни 27, 2017, 05:07:46 pm »
Предлагам себе си да се нагърбя с изработката на 100%
- 1-во - ще направя план на CAD програма - т.е. модел на изделието 1:1. Когато то бъде одобрено от вас..
- 2 - изделието се изрязва на лазер по схемата, с избрана дебелина на листа стомана
-3 - галванизира се (от мен) с какъвто метал желаете - мед, цинк никел, платина, сребро, злато, паладий, родий, олово, калай и т.н....

Моля, пиши ми тук ако имаш интерес!!
« Последна редакция: Юни 28, 2017, 12:41:48 pm от Maistora52 »

Неактивен coke2k

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 559
  • Пол: Мъж
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #9 -: Юни 27, 2017, 05:57:43 pm »
@pekotzvetkov,
чудесно предложение, ще се възползвам, да знаеш  ;)
Може и тук да пишеш,  не е необходимо на лични, за да може и други колеги които се интересуват или им се наложи подобна обработка, да са в течение. Устройва  ли те формат на Корел, а ти да си го импортираш в какъвто е необходим за рязането. Просто не мога да работя на "аутокад".
« Последна редакция: Юни 28, 2017, 01:32:07 am от atos »

Неактивен hyparh

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 747
  • Пол: Мъж
  • As above, so below
Re: Изработка Цинк, Мед, Алуминий - решетка
« Отговор #10 -: Юни 27, 2017, 07:32:03 pm »
-3 - галванизира се (от мен) с какъвто метал желаете - мед, цинк никел, платина, сребро, злато, паладий, родий, олово, калай и т.н....

Супер! Колега pekotzvetkov, имаш ЛС :)